Returer & Byten





  • Frakt 29.- | Fraktfritt över 399.-
  • Allting i lager för snabb leverans
  • Alltid 30 dagars öppet köp

Returer & Byten

Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor. Därför har du 30 dagars ångerfrist när du handlar hos Shirtstore. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka!

Det betyder att du har 30 dagar på dig efter att du mottagit varan att välja antingen byte av varan, eller att få pengarna tillbaka för varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att prova varan. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick, dvs du får inte använda varan och sedan skicka det åter.

Hur gör jag för att byta en vara?
1.Fyll i retursedeln som ni laddar ner här.
2. När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa er med portot, du står alltså själv för returportot. Adressen hittar du på hemsidan.
3. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig.

Hur gör jag för att returnera en vara?
1. Fyll i retursedeln som ni laddar ner här.
2. När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa er med portot, du står alltså själv för returportot. Adressen hittar du på hemsidan.
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna.

Hur gör jag för att reklamera en vara?
Vid reklamation kontaktar du alltid först vår kundtjänst och inväntar vidare instruktioner om hur du går tillväga för att reklamera en vara.

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det bör du anmäla det genast på platsen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss. Transportskada skall reklameras till oss inom ”skälig tid” från det felet upptäckts eller borde upptäckas. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom ”skälig tid”. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid följesedeln/kvittot tills returen är avklarad. Detta underlag används alltid vid eventuella reklamationer till Posten.

Returadress:
Hybris AB
Genvägen 1
231 62 Trelleborg