• Allt i lager för snabba leverans
  • Alltid 30 dagars öppet köp
  • Frakt 49.-

Vanliga frågor

https://www.shirtstore.se/pub_docs/files/Vanligafrågor/FAQ-KatTopp.jpg
Vad kostar frakten när jag beställer varor hos er?
Vi tar 49:- i fraktkostnad.

Hur fungerar det med orderbekräftelse?
Direkt efter din beställning kommer du att mottaga en orderbekräftelse från oss, detta är även kvittot på ditt köp. Om du skrivit något fel i din mailadress vid beställningen kommer bekräftelsen inte nå dig, då kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig. Observera att ibland hamnar orderbekräftelsen i skräpmailen, så kika gärna där innan du kontaktar oss.

Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?
Vi har en detaljerad storleksguide som kan använda och jämföra mått med ett plagg ni har hemma.
Generellt kan man säga att basicteen är normal i storleken och rak i modellen. Girlyteen är liten i storleken och figursydd. Känner du dig osäker vilken storlek du ska välja på girlyteen rekommenderar vi att du väljer den större av dem.
Har jag någon ångerrätt?
Distanshandelslagen säger att man har rätt till 14 dagars öppet köp. Vi tycker detta är för kort tid och hos oss har du därför alltid 30 dagars öppet köp. Detta innebär att du har 30 dagar på dig från det att du mottagit din beställning att antingen byta produkten eller få pengarna tillbaka. Du som kund har rätt att öppna förpackningen för att prova produkten. För att få full återbetalning, måste den returnerade produkten vara i ursprungligt skick.

Hur byter jag en vara?
Har ni fått en vara som inte passar eller inte tycker om är ni välkommen att byta den. Klicka här för detaljerat information om hur ni gör ett byte.

Hur reklamerar jag en vara?
Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst för instruktioner om hur du reklamerar en vara.

Hur lång tid tar min leverans?
Vanligtvis skickas din beställning dagen efter du gjort din order vilket innebär en leveranstid på ca. 2-4 dagar. Vi väldigt hög belastning kan leveranstiden vara upp till 5-10 dagar, men det är ytterst ovanligt.

Hur betalar jag min beställning?
Vi erbjuder de vanligaste betalmetoder på marknaden. Bl.a swish, kortbetalning, faktura och direktbetalning via internetbank. I köpvillkoren hittar du mer detaljerad information.

Hur behandlas återbetalningar vid retur?
Om du returnerar hela eller delar av din order kommer beroende på det betalsättet du ursprungligen valt antingen din faktura att makuleras/korrigeras alternativt återbetalas summan till det kort eller det konto du gjort din betalning ifrån. Alla ändringar och uppdateringar bekräftas via mail. När returen registrerats tar det 2-5 bankdagar innan du ser en eventuell återbetalning på ditt konto.

Hur använder jag mitt presentkort/min rabattkod?
I kassan finns en länk där du anger din rabattkod, värdet på denna dras då av på din slutsumma.

Hur skickas mitt paket?
Våra beställningar skickas huvudsakligen med PostNord. Beroende på paketets storlek kan det levereras antingen hem till dig som ett varubrev alternativt till postens närmaste utlämningsställe där du då får hämta ut din försändelse.

Jag har inte fått någon avisering om leverans?
När din beställning lämnar vårt lager får du beroende på vilket leveranssätt den skickats med antingen ett sms eller ett mail med en spårningslänk. När paketet når ditt utlämningsställe får du ett meddelande från posten om att det finns att hämta, om du angett fel mail eller mobilnummer fungerar inte aviseringarna. Misstänker du att detta är fallet kontaktar du vår kundtjänst så får du den informationen du behöver.

Om jag behöver avbeställa?
Kontakta oss snarast, beroende på hur långt din order kommit i hanteringen så hjälper vi dig gärna att stoppa den. Är ordern redan skickad, har du givetvis kvar din returrätt, men ordern måste hämtas ut från utlämningsstället och skickas i retur för att inte hanteras som ett ej uthämtat paket som är förenat med avgifter.

Kan jag komplettera min order?
Du kan inte ändra något själv i webbutiken, men kontakta vår kundtjänst, beroende på var ordern befinner sig i hanteringen hjälper vi dig gärna med ändringar.

Jag har frågor angående en produkt/order etc. Vad ska jag göra?
Ni är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Skicka e-post till oss på kundtjanst@shirtstore.se Önskar ni nå oss via telefon är vårt nummer 0410-35 35 00, observera att telefonen är sporadiskt bemannad och lättast är att skicka ett mail.

Hur gör ni för att få trycka kändisar och logotyper på era kläder?
Hybris Production AB innehar flertalet exklusiva licenser från bl.a Netflix, Sony Pictures, Universal Pictures, King Features, DC Comics, Warner Bros, Paramount, Disney, Fox och CBS. Vi har rättigheter att trycka motiv från deras produktioner. Vi köper också in licensierade produkter från olika grossister där vi inte innehar egna licenser.

Har ni verkligen allt på lager?
Ja, allt ni ser i butiken finns på vårt lager i Trelleborg.

Jag måste ha en vara inom ett visst datum. Går det att lösa?
Vi levererar oftast inom 2-4 dagar, men om du känner dig osäker eller måste ha din beställning en viss dag så maila vår kundtjänst på kundtjanst@shirtstore.se så kan vi ge dig närmare besked och prioritera din beställning.

Liggetid hos utlämningsstället och ändra adress.
Paketen ligger normalt kvar på utlämningsstället i 7 dagar. Vill du ändra adress eller annan uppgift på ett paket som redan är skickat så går detta oftast att lösa i samarbete med Posten. Att ändra information på ett paket kostar 250:- (detta är Postens avgift).

Kan man bli återförsäljare till er?
Ja. Större delen av vårt sortiment finns för distribution till återförsäljare. Ni hittar vår grossistbutik på www.hybrisonline.se

Har ni någon fysisk butik?
Nej. Shirtstore säljer endast vi internet. Vi säljer dock en del av vårt sortiment till återförsäljare via www.hybrisonline.se och i många orter har vi återförsäljare med fysiska butiker.

Kan ni sponsra min blogg, förening eller klubb?
Generellt sett gör vi inte detta. Men vi försöker svara på alla förfrågningar och om upplägget känns rätt och kan vara bra för oss så ska vi fundera på saken.

Får jag använda era bilder till min blogg eller reportage?
Ja, det får du. Men ni måste alltid ange oss som källa när ni använder våra bilder.

Jag är grym på design och tror jag har motiv som passar er, hur gör jag?
Vi är alltid intresserade av nya design och motiv. Skicka ett mail tillsammans med några lågupplösta skisser till info@shirtstore.se så tar vi kontakt med er.

Vem står bakom Shirtstore?
Det gör Hybris Production AB, mer om oss kan ni läsa på "Om Shirtstore" sidan.

Shirtstore använder och analyserar cookies för att kunna ge dig ett personligt anpassat innehåll och personligt utformade annonser. Genom att klicka på "OK" godkänner du vårt användande av cookies och vår integritetspolicy.


Läs mer om våra cookies och integritetspolicy